mandag den 5. oktober 2009

Mad




Spiser du sundt, får du det også bedre. Du har sikkert hørt det mange gange, især fra dine forældre, at du skal spise sundt. Det er ikke fordi de tager fejl, men man skal ikke spise sundt hele tiden. Vi synes godt, at man kan spise en pizza, og så tage en salat ved siden af. På den måde får du det du vil have, samt noget sundt. Vi har ikke noget imod sundt mad, det er bare ikke altid man har lyst til det.
M’s opfattelse af mad:
Mit forhold til mad er godt. Jeg kan godt lide mad. Faktisk så elsker jeg mad. Jeg har en søster der er vegetar, så vi får meget sundt og faktisk velsmagende mad. I starten måtte jeg indrømme, at jeg ikke var så meget på med det der mad uden kød. Men det skiftede, nu er jeg vild med vegetar mad (noget af det) så hvis i vil prøve noget nyt så prøv at være vegetar i en uge, det er slet ikke så tosset.
C’s opfattelse af mad:
Jeg synes mad er godt, motto om mad: mad gør glad. Ikke ment som at man kan spise sine sorger væk, men mad smager godt. Eller god velsmagende mad smager godt. Jeg elsker slik, og det er svært at holde sig fra, det har jeg lige fået bekræftet. Jeg indgik et væddemål med min veninde P. om hvem af os der kunne holde sig fra slik længst, hun holdt 2,5 uger men spiste så en muffin, jeg vandt! Prøv du at indgå et væddemål og se hvor længe du holder. Kan du holde mere end 2,5 uger?
P’s opfattelse af mad:
Jeg kan godt lide mad. Det smager utroligt godt. Men det ikke alt mad jeg kan lide. Faktisk er jeg meget kræsen. Jeg elsker også slik. Især chokolade! Men de sidste par uger, er jeg begyndt at spise sundere, og holdt mig fra slik. Det er slet ikke så svært som man tror. Man skal bare lige komme over de første 3-4 dage, så er ikke så svært.

Skrevet af Mathilde, Pernille og Cecilie

3 kommentarer: